26 Eylül 2009 Cumartesi

Bilmece Deneği


Yukarıdaki amcayı tanıdınız mı? Efendim, duyamadım? Heh, tanıyanlar çıktı! Bir zamanlar çocukların neşe kaynağı olan Yalvaç Ural kendisi :).
Bu yazı ise, benim onla yaşadığım küçük bir anıdır.

Bilenler bilir, bir zamanlar zıpır bilmeceler vardı, Yalvaç Ural tarafından yazılan. Her yaştan insanın dilindeydi bunlar ve sizi ansızın yakalayabiliyordu.

"İtfayeciler neden pantolon giyer?"
"Eee şey bulamadım neden? (o zamanlar yeniydi cevabı herkes bilmiyordu :P)
"Ahahaha! Tabiiki de pantolonları düşmesin diye!"


Örnekler çoğaltılabilir ama ben, bu klişe bilmecenin dışında başka bir klişenin ilk denendiği çocuk olarak anlatacağım bu anımı :). Bazı kesim insanlar buna (nedenini anlamadığım bir biçimde) inanmasa da ben bunu burdan anltacağım kardeşim :P. Yaşadım ben bunu, yeter!

Şimdi, büyük halamın( iki halam var) Tekirdağ'da bir yazlığı var. Hala da var. Biz o zamanlar, benim yaşım 5 veya 6ydı, her yaz ailecek halamın yazlığına gider, kuzenler falan filen 2 oda 1 saalon yazlık evde 11 kişi kalırdık(keyfe bak!) :P. Küçük halam da gelirdi ailesiyle.
Yazlık sahibi halamın yan komşusu ise Yalvaç Ural'dan başkası değildi. Yazlık evinde kitaplar yazan ve yeni "zıpır" bilmeceler üreten, bıyıklı ve hafif göbekli bir amcaydı gözümde. Meşhurdu ya çok çekinirdim ondan :P. Utangaçtım zaten hepten ekiniyordum ondan.

Bir gün beni içeriden çağırdı annemler, koştum çıktım bahçeye, bir de baktım Yalvaç Amca ve halamlar konuşuyor.

"Hazal gel sana bir sorum var."dedi Utandım ama yaklaştım ona doğru.
"Hayaletler yüzmek için nereye gider?"
Hazırlıksız yakalanmıştım! Yepyeni bir zıpır bilmeceyle karşı karşıyaydım!
"Eee...bilemedim neden?"
"Ölü Deniz'e!" dedi gülerek. Ben de gülmüştüm ve bu bilmece çok hoşuma gitmişti. İstanbul'a dönünce her önüme gelene bu bilmeceyi sormuştum. Eh, o zaman da bunun cevabı çok bilinmiyordu.

İşte Ölü Deniz zıpır bilmecesinin ve aynı zamanda şu an herkesin bildiği bu bilmecenin üzerinde denendiği ilk çocuk benim :D. Adam tepkimi ölçtü işte bariz bir biçimde. O bilmeceydi o gün yazmış söylenene göre.

He bir de bana o gün bir kitap hediye etmişti. Aslında iki tane ama diğerinin resmini bulamadım :( ve adını da unutmuşum. İşte verdiklerinden biri hemen aşağıda :).


3 yorum:

mit dedi ki...

Yalvaç Ural'ı hatırlamaz mıyım hiç? Çocukluğum onun bilmeceleri ile geçti.

Hangi macun duvara sürülmez?
Lahmacun! :)

Gayet de güzel ve hoş bir anı. Niye inanmıyorlarmış anlayamadım.

Travis dedi ki...

=)

SOLİNDAS dedi ki...

HAHA :) BU HİKAYEYİ İLK LİSE 1DE DİNLEMİŞTİM...KARDEŞİM YAAA..SOLİ.

Yorum Gönder

Aynı dertten muzdaripsin değil mi...

 


Sürünen Öğrenci Modeli © 2008. Design by: Pocket